Hypnosis - Cyber Death

Kiadó: Crash
Együttes: Hypnosis
Megjelenés éve: 2004
Ajánlja: Samarithan
Pontszám: 9/10
Értékelés: Stílusában kiemelkedő

A francia illetőségű zenekar 1993 októberében alakult. A trió az alábbi tagokból állt: Cindy Goloubkoff, aki egy hölgy (gitár-ének), Patrice Bouthemy (basszus) és Pierre (gitár és mindenféle elektronikus kütyük). Első albumukat 1999-ben adta ki a Görög Black Lotus Records Shadoworld címmel. A korong atmoszférikus death metalt rejtett magában. 2001-ben megjelenő, második albumuk Humanoid címmel látott napvilágot immáron egy francia lemezkiadó -H.A.R./Sacral Productions- gondozásában. A zenei stílus erre az időre már lényegesen átalakult, és lerakták az alapjait annak a futurisztikus, modernizált death metalnak, amit a szóban forgó Cyber Death album képvisel.

Időközben Patrice Úr megvált társaitól. A maradék 2 tag pedig úgy gondolkodott, hogy egy megy, kettő jön.
Belépett a csatasorba Nicolas, aki a bőgőt kezelte, és érkezett egy dobos is, Jean-Michel. Aztán ők is távoztak. Így realizálódott a zenekar létszáma 2003-ban, és mindenféle késlekedés nélkül, neki is láttak az új album elkészítésének Patrice Abila session muzsikussal, aki a basszustémákat pengette fel erre a remekbeszabott korongra, majd -legjobb tudomásom szerint- csatlakozott egy Regis nevű fickó. Talán ez már végleges felállás lesz. Ezen a lemezen kilenc szerzemény hallható, kiváló hangzással, és kimeríthetetlen ötlettárral.

Az albumot a Vortex című tétel nyitja, amolyan Cannibal Corpse módon: hangszálgyilkolás egy kis vérhányással, és brutális témákkal. A középrészen ért a meglepetés, ami abban mutatkozott meg, hogy Cindyke drága, disco stílusban dalolászik és aláfestésként, technos alapokat nyomnak Fear Factory hatásokkal. Ez a nóta kapásból ujjongásra bírt, mert mind a két banda a kedvenceim közé tartozik, és "együtt" hallani őket maga a mennyország. A második táncdal egy kellemesebb hangvételű, középtempós nóta. A lágy, Cyndi-féle énekhang, fülbemászó dallamokkal kényezteti az agysejteket. A szerzemény a My Cell címet kapta. A Nothing inkább a Fear Factory vonalat képviseli, és az Obsolete album hatásai érezhetők rajta. A dal intenzitása, és a belőle áradó energia lenyűgöző. C.B.M. címet kapta a negyedik tétel, ami egy tradícionális elemeket felvonultató death metal szerzemény, a középrészen akkora témával, mint ide Jeruzsálem. Ebben az egy nótában érzem azt, hogy az angyali hang nem kellett volna. A Cyber Song tiszta techno számként indul, és némi mélázás után egy eszméletlen témát pengetnek a Franciák, majd Cyndi baby elkápráztat a hangjával. A fiúk meg persze a hölgy, csak nyomják a jobbnál jobb témákat. Ámulok és bámulok. Ez a nóta a személyes kedvenc. Mélység címmel az album legrövidebb nótája a következő tétel. Ez inkább csak egy betétdal, de nem töltelék, hanem teljesen az album koncepciójába beillő szerzemény. Hetedikként az Evilution című tétel szabdalja meg az agyat. Ebben a dalban a női ének háttérbe szorult. Nagyon megragadott, hogy elég elszállós témákat vonultatnak fel ebben a szerzeményben. Bleed címmel záporozik a nyolcadik tétel, harangjátékkal, és grindokkal. Összeillenek. A későbbiek folyamán pedig pusztítást, és rombolást kapunk, sebeink gyógyítására az orvosság pedig Cyndi kellemes hangja. Az album záró tétele a Give Me Hell mindösszesen alig egy perc, és egy középtempós nóta. Sok minden nem derül ki belőle.

Összességében a Hypnosis által egy olyan zenei irányzatot ismerhetünk meg, amely még nincs teljesen kitaposva.
Az egyedi megközelítés a tradicionális témák és az ötletgazdagság igen élvezetessé teszik a korongot, amit melegen ajánlok mindenkinek.


1. Vortex
2. My Cell
3. Nothing
4. C.B.M
5. Cyber Song
6. Deep
7. Evilution
8. Bleed
9. Give Me Hell